social media

Ruch na stronie www – jak go zwiększyć za pomocą postów na Facebooku

Strona www jest centrum dowodzenia Twojego biznesu w Internecie. Przedstawiasz tu siebie i swoją firmę, pokazujesz ofertę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy tu umieszczasz informacje o produktach i tu je sprzedajesz. Ważne jest, aby zadbać o wartościowy ruch na swojej stronie www, stale go powiększać, żeby pozyskiwać coraz więcej klientów.

Dlaczego to takie ważne?

Odpowiedź jest prosta. Jeśli więcej osób wejdzie na Twoją stronę, to zakładając, że określony procent decyduje się skorzystać z produktów lub usług, które oferujesz, w efekcie więcej osób zostanie Twoimi klientami.

Social Media w obecnych czasach jest bardzo efektywnym źródłem ruchu dla firm z wielu branż.

Post na fanpage – tylko zajawka czy cały artykuł?

Fundamentalną sprawą w pisaniu postów na firmowym Facebooku jest to, by publikować je z przekierowaniem do strony. We wpisie umieszczamy tylko zajawkę treści opublikowanej w naszym serwisie. Dlaczego?

Uwaga odbiorców w Internecie jest rozproszona. DO tego: nie czytamy… tak, to nie jest błąd w tekście. W Internecie nie czytamy całych tekstów a jedynie skanujemy je, szybko oceniając, czy są dla nas interesujące. Do tego dochodzi działanie narzędzi social media, które zwijają dłuższe teksty i nie pokazują ich w całości przy scrollowaniu naszej tablicy, feeda czy innej formy publikacji interesujących nas treści. W efekcie szansa, że ktoś przeczyta cały długi opis jest nikła.

Kultura obrazkowa – cofnęliśmy się w czasie

Aby zdobyć uwagę  publiczności, konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi. Od czasów pierwotnych ludzie porozumiewali się za pomocą obrazów. Dziś, m.in. ze względu na globalizację komunikacji, wróciliśmy do tego sposobu przekazywania treści, a zwłaszcza emocji. Istotnym elementem postów są emotikony, które umiejętnie użyte podkreślają treść i wyrażają emocje, lepiej niż długie opisy.

Co może być treścią postu?

W zależności od branży wpisy mogą być humorystyczne, ukierunkowane na konkretną usługę, reklamowe. Inne posty będą tworzyć firmy marketingowe, motoryzacyjne lub na przykład gabinety psychologiczne.

Ważne, aby strona była często aktualizowana, a komunikacja dopasowana do zainteresowań odbiorców.  Jeśli strona nie żyje, brakuje na niej nowych, atrakcyjnych treści, ciężko spodziewać się, że ktoś będzie w nią „klikał”.

Linki w tekście – to konieczne!

Sama informacja o nowym materiale w Waszych aktualnościach lub na blogu, opublikowana w social media to nie wszystko. W tekście koniecznie trzeba umieścić również link do tego wpisu! Niby banalne, a jednak obserwowaliśmy wiele sytuacji, w której było inaczej

Taki link ułatwia osobom śledzącym Twój fanpage przejście w odpowiednie miejsce. Nie ma co liczyć, że ktoś będzie szukał strony i interesującego wpisu na własną rękę. Jesteśmy zbyt leniwi.

Szkolenie z social media – wybierz właściwie.

Oferta szkoleń z zakresu social media, dostępna na rynku, jest bardzo szeroka. Można wśród nich znaleźć bardzo inspirujące i wartościowe, ale  pojawiają się też takie, podczas których uczy się przedsiębiorców tylko jak umieszczać posty na Facebooku i wydawać pieniądze na ich reklamę.

Dodatkowo sugeruje się odejście od treści na stronie www,  co w efekcie powoduje ograniczanie się do publikowania wpisów na 20 akapitów, których nawet promowanych nikt nie czyta. Czytelnik przeglądający Social Media zazwyczaj nie jest w stanie skupić się na czymś co wykracza powyżej pięciu linijek tekstu. Ruch na stronie www w ten sposób nie rośnie, rośnie za to frustracja przedsiębiorcy, który nie obserwuje efektów.

My nie prowadzimy szkoleń z social media 😊 Możemy jednak podpowiedzieć, jaka powinna być kolejność działań:

  1. Własna strona www – czyli own media (własne media) gdzie możesz publikować co chcesz i formatować to jak chcesz.
  2. Publikowanie atrakcyjnej zawartości, dopasowanej do potrzeb i zainteresowań grupy odbiorców, do których chcesz dotrzeć
  3. Obecność w social media – wszystkich, w których jest twój docelowy klient – paid media (opłacane media – opłacasz je reklamami, ale też danymi, które zbierają na temat twojej publiczności i jej reakcji na różne materiały,a także na Twój temat 😉 )
  4. Częste wpisy z linkami prowadzącymi do aktualności bądź bloga
  5. Nieosiadanie na laurach i zadowalanie się tym co tu i teraz – zawsze może być lepiej! Dążymy do tego, by nasze aktualizacje były szeroko komentowane i udostępnianie, ponieważ wtedy zaczynamy korzystać z zasięgów udostępniających nas użytkowników mediów – czyli tzw. Earned media – co w moim swobodnym tłumaczeniu oznacza: media (zasięgi), na które zapracowaliśmy 😊
  6. Pisać, pisać i jeszcze raz pisać – albo: Ciągłe tworzenie coraz atrakcyjniejszych treści!