podstawy marketingu małej firmy

Dla kogo piszę? Mała firma w centrum zainteresowania

Z zamiarem uruchomienia tego bloga, którego obiektem będzie mała firma i jej działania marketingowe, nosiłam się od ponad roku. Kupiłam domenę, potem musiałam ją odnowić… i w końcu dziś postanowiłam zrobić kolejny krok. Zaczynam pisać.

Specyfika działania małej firmy i jej marketingowe aspekty to dla mnie bardzo interesujący temat. Trochę nie doceniany przez przedsiębiorców, czasem nie do końca dobrze realizowany. O tym jednak później. Meritum tego wpisu jest to, dla kogo chcę pisać tego bloga.

Mała firma – czyli co?

Moje rozumienie małej firmy nie pokrywa się z tym, co znaleźć można w unijnej definicji MŚP. Z doświadczenia wiem, że niektóre jednoosobowe firmy lub zespoły składające się z 3-4 osób radzą sobie z kwestiami marketingowymi bardzo dobrze. Pozycjonowania, reklamy w internecie, budowy wizerunku eksperta w swojej dziedzinie – nie stanowią dla nich tajemnicy.

Mała firma, o której i dla której chcę pisać, to firma z niewielkim zatrudnieniem, ale też z niewielkim budżetem na działania marketingowe. Często jest to firma, która marketing realizuje w bardzo ograniczony sposób, często „po omacku” i bez z góry założonego planu. A czasem nie realizuje go wcale. Brakuje w niej wiedzy o możliwościach, ale też środków na korzystanie z nowoczesnych narzędzi.

Jeśli trafiłeś na mojego bloga i czujesz, że Twoja firma spełnia te warunki, zaglądaj czasem. Postaram się aby nowe wpisy pojawiały się regularnie i były przydatne.