Dlaczego marketing?

Marketing jest rozumiany na wiele sposobów. Szkolne definicje i praktyka spotykana na rynku to jedno, a dla właścicieli małych firm to to drugie. W małych firmach marketing stawiany jest na równi z reklamą, a reklama z wydatkami, których często zdaniem właścicieli nie można przełożyć na efekty. Być może dlatego traktują go często trochę po macoszemu, albo nawet nie wiedzą, że realizują działania marketingowe, które można połaczyć, skoordynować i wykorzystywać bardziej efektywnie.

Ja i marketing

Zawodowo zajmuję się marketingiem od 2011 roku. Od tego czasu miałam okazje pracować w działach marketingu dysponujących kilkumilionowymi budżetami marketingowymi i realizować projekty promocyjne i marketingowe na różnych kontynentach, pracując w międzynarodowych zespołach, ale też wspierałam małe firmy i stowarzyszenia non-profit, w których budżet marketingowy wynosił kilkaset złotych rocznie, a każda złotówka wydana na ten cel była istotnym wydatkiem w budżecie.

Spojrzenie na marketing z perspektywy każdej z tych organizacji było zupełnie inne. Postanowiłam pisać bloga z myślą o marketingu małej firmy. Dlaczego? Obserwując działania marketingowe małych firm, widziałam wiele prowadzonych w sposób nie przynoszący możliwych do osiągnięcia korzyści. Błędy popełniane były zarówno przez właścicieli firmy, jak też przez zewnętrzne agencje, którym powierzono obsługę.

Dlaczego piszę tego bloga?

Celem tego bloga nie jest to, by kogoś oceniać. Będzie to miejsce, gdzie będę mogła podzielić się obserwacjami na temat szeroko rozumianego marketingu, w szczególności realizowanego przez małe firmy. Jeśli postanowisz przeczytać jeden z wpisów i uznasz, że warto obserwować kolejne publikacje będzie mi bardzo miło. Jeśli poświecisz czas na to, aby wejść ze mną w dyskusję i przedstawić swój punkt widzenia – jeszcze lepiej!

W czym mogę Ci pomóc?

Jeśli potrzebujesz pomocy w  planowaniu i realizowaniu swoich działań, jestem otwarta na Twoje pytania. Chętnie spotkam się i porozmawiam o Twoich potrzebach, podpowiem, doradzę, jeśli będzie trzeba przeszkolę Cię z tematów, które w tej chwili są Ci najbardziej potrzebne. Moją pracą kieruje filozofia wędki, nie ryby. Osoby, z którymi współpracuję, uczę samodzielnego realizowania zadań, krok po kroku wprowadzając na kolejne etapy. Oczywiście w sytuacjach podbramkowych pomagam także doraźnie ,wykonując pewne działania i tworząc narzędzia, takie jak materiały do druku, czy strony www. Mimo to moim celem jest rozwijać innych, wyposażać ich w nowe umiejętności, dzięki którym dalej będą mogli działać samodzielnie.

Kontakt ze mną

Chyba jeszcze o tym nie wspomniałam… Mam na imię Marta.
Jeśli chcesz się ze mną skontaktować, to będzie najlepszy sposób: marta@marketingmalejfirmy.pl

Jeśli do mnie napiszesz, wpadną mi w ręce Twoje dane osobowe. Nie jestem firmą, ale mimo to obiecuję, że Twoje dane oraz naszą wymianę maili zachowam dla siebie. Jeśli czymś będę chciała się podzielić na blogu – najpierw poproszę Cię o zgodę. Dostęp do danych będę miała ja i ewentualnie firma zapewniająca mi serwis IT, i to jedynie w celach wsparcia informatycznego. Nie sprzedam Twoich danych, ani nie udostępnię ich nieodpłatnie – są dla mnie zbyt cenne 🙂

Strona zbiera cookies, ale tylko te, które są niezbędne do jej prawidłowego działania. W żaden sposób nie profiluję użytkowników, nie zbieram danych, nie tworzę baz. Jeśli ktoś sam się do mnie odezwie – porozmawiamy. Kiedy skończymy, nie przechowują informacji w tajnych tabelkach. Mailingów też póki co nie wysyłam. Kiedy się to zmieni, dostaną je tylko osoby, które wyrażą taką chęć.

Publikacje materiałów Marketingu Małej Firmy

Jeśli interesują Cię także inne teksty, które przygotowałam, poniżej znajdziesz listę publikacji. Zwykle nie dotyczą marketingu małej firmy, ale w każdym z nich staram się unikać branżowej terminologii i pisać w jasny i zrozumiały sposób. Życzę udanej lektury.

czerwiec 2018

Marketplace – sposób wejścia na zagraniczne rynki
Mensis.pl Magazyn e-commerce, nr 3(53)/2018

maj 2018

Jak zareagować na wyciek danych z FACEBOOK’a?
Biznes Lubuski, nr 1(37)/2018

kwiecień 2018

Zmiany pokoleniowe w logistyce e-commerce
Mensis.pl Magazyn e-commerce, nr  2(52)/2018