reklama dźwignią handlu,  współpraca

Wymarzona strona z wymarzonym kontem – czyli ile tak naprawdę dostajemy dodatkowo?

Raiffeisen Polbank reklamuje ostatnio swoją unikalną ofertę. Jeśli przedsiębiorca zdecyduje się na produkt o wiele obiecującej nazwie: Wymarzone konto dla biznesu uzyska dostęp do wyjątkowej oferty poprawienia swojego wizerunku w internecie dzięki pakietowi usług związanych z marketingiem internetowym.

Oferta dla małego przedsiębiorcy

Zakres oferty jasno sugeruje, że skierowana jest przede wszystkim do małych firm. Reklama radiowa, na którą się natknęłam, pozwala przypuszczać, że o wiedzy przedsiębiorców na temat marketingu internetowego twórcy kampanii mają niezbyt pochlebną opinię. To właśnie ta reklama tak zapadła mi w pamięć, że postanowiłam przeanalizować ofertę.

I tu wracamy do meritum. Nie sprawdzałam ceny konta ani konstrukcji tego produktu, ponieważ nie jest to miejsce na tego typu wywody. Blog o marketingu zobowiązuje, więc skupiłam się na marketingowej części. Poniżej zestawienie tego, co można dostać w ramach akcji. I tego, ile faktycznie trzeba za to zapłacić, korzystając z usług bez promocji.

Co dostaje mała firma?

*dane do analizy ze strony: wymarzonastrona.pl dnia 25.04.2018, godzina 13:22

1. We wszystkich pakietach (podstawowy, optymalny, kompleksowy): stworzenie strony www:
nowoczesna i responsywna – strona dostosowana zarówno do komputerów, jak i do urządzeń mobilnych (tabletów, smartfonów)
– do 5 podstron (np. główna, usługi, galeria, o firmie, kontakt) – parametryzacja firmowej domeny – założenie do 5 profesjonalnych firmowych adresów e-mail, np. kontakt@twoja firma.pl
– hosting i serwis – utrzymanie strony i opieka nad nią

2. Marketing internetowy (w dwóch pakietach: optymalny i kompleksowy):
kampania promocyjna firmy w wyszukiwarce Google – o wartości do 350 zł

– usługa monitorująca ruch na stronie i skuteczność reklam 
– wpis do 4 katalogów internetowych

3.Identyfikacja wizualna (tylko w ostatnim, kompleksowym pakiecie):
– Projekt oryginalnego logo ( 3 propozycje)
– Projekt oryginalnej wizytówki (3 propozycje + wydruk 250 sztuk)

Ceny (podaję te po rabacie zyskanym dzięki promocji):

podstawowy: 127 zł/mies. przez 12 mies. lub: 1477 zł jednorazowo,  po okresie umowy od 13 miesiąca: tylko 47 zł/mies. za hosting i serwis
optymalny: 97 zł/mies. przez 36 mies. 147 zł/mies. przez 12 mies. lub: 1677 zł jednorazowo, po okresie umowy od 37 / 13 miesiąca: tylko 47 zł/mies. za hosting i serwis
kompleksowy: 197 zł/mies. przez 12 mies. lub: 2247 zł jednorazowo, po okresie umowy od 13 miesiąca: tylko 47 zł/mies. za hosting i serwis

Co właściwie dostajemy ekstra?

Ad. 1 Strona www

Nie wiem jak w Warszawie. ale w Zielonej Górze spokojnie znajdziecie agencję reklamową, która wykonanie strony z podpiętym google analitycs i skonfigurowanymi social media oferuje w cenie 1500 zł netto. Prawie tyle zapłacicie w pierwszym roku usługi w promocji, a ani social media ani google analytics w najniższym pakiecie nie ma.

Freelancer realizujący zlecenie na szablonie w cenie ok. 600-700 zł + koszt domeny i hosting. (hosting np. 240 PLN rocznie, w opcji 19,90 PLN m-c, domena od kilkunastu PLN netto w górę za rok– górnej granicy nie ma, ale domeny z najwyższej półki nie są na pewno objęte tą promocją)

Mowa oczywiście o stronie na gotowym szablonie, typu wordpress, yoomla itp. Przykłady realizacji na stronie wymarzonastrona.pl tak właśnie wyglądają i jestem przekonana, że w tej cenie nie są na pewno pisane od zera przez programistę.

Jeśli twórcy nie korzystają z gotowych szablonów i sami kodują stronę od zera, grzecznie przeproszę i opublikuję sprostowanie. Aktualnie jestem przekonana, że korzystają z jakiejś formy tzw. gotowca.

Domena czyli adres www, np. marketingmalejfirmy.pl– w ramach promocji nie ponosisz jej kosztów w pierwszym roku. Często domeny na pierwszy rok sprzedawane są w atrakcyjnych cenach, nawet za 1 zł, a w kolejnych latach cena rośnie. Kiedy Twoi klienci zapamiętają adres firmowej strony, lepiej go nie zmieniać. Stąd dobrze jest kupić domenę we własnym zakresie, aby znać warunki jej przedłużenia i świadomie decydować o kosztach w kolejnych latach.

Strona ma do 5 podstron – niewiele- a teksty dostarcza przedsiębiorca. Za wsparcie lub korektę trzeba dopłacić – patrz cennik dodatków. Czyli w ofercie jest rama, do której musimy stworzyć zawartość. Warto zwrócić na to uwagę, bo to jest często najtrudniejsze w pracy nad stroną internetową.

Ad. 2 Marketing internetowy

Usługa monitorująca ruch na stronie i skuteczność reklam – dwa narzędzia z palety google, czyli Google Analytics i Google Adwords – udostępniane przez firmę google bezpłatnie. Trzeba je tylko połączyć ze stroną.

W ofercie budżetu reklamowego 350 zł drobny druczek: kwota na pierwszą kampanię uzależniona jest od aktualnej promocji Google. Kwota minimalna w ramach kampanii to 100 zł

Każdy, kto skonfiguruje google analitycs na maila otrzymuje informacje o promocjach AdWords. Poniżej  przykład takiej promocji. Za wydanie określonej kwoty dostaje się drugie tyle. Nie wiem czy to ta sama promocja, ale kwoty dodatkowych środków na reklamę, z których możecie skorzystać bez tej usługi, bardzo zbliżone.

żródło: google – z wiadomości wysłanej na mój adres e-mail

Promocja Google AdWords o której wspominałam w tabeli – taka wiadomość wysyłana jest do administratorów google analitycs podpiętych pod nowe strony www, które nie korzystały jeszcze z reklam google. Kwota jest zmienna – co pasowałoby do zastrzeżeń promocji banku. Z promocyjnych środków na reklamę AdWords korzysta firma, która wpłaci i wykorzysta swoje środki na reklamę, nie musi być agencją reklamową ani w jakikolwiek powiązaną z tym rodzajem działalności.

Różnica ceny pakietu podstawowego i pakietu optymalnego, w którym dostępna jest ta forma promocji to w skali roku 200 zł. To tak jakbyś sobie za tę reklamę zapłacił/ła we własnym zakresie. A więc 175 zł idzie z Twojego budżetu, drugie tyle dostajesz od google. Promocja fajna, tylko że od google, nie od banku ani usługodawcy który z bankiem współpracuje.

Ad. 3 Identyfikacja wizualna

Różnica między pakietem optymalnym a kompleksowym to 570 zł. Jak za obsługę graficzną to nie dużo.

– Projekt logo może kosztować dużo więcej, jeśli jest dopracowane i wyjątkowe. Tutaj mamy informację, że klient dostanie 3 propozycje zgodne z jego oczekiwaniami i adekwatne do branży i prowadzonej działalności. Nie ma ani słowa o ewentualnych poprawkach, jeśli te propozycje jednak nie spełnią oczekiwań klienta.
– Projekt wizytówki + druk 250 szt. – tak jak wyżej – 3 projekty, brak informacji o poprawkach.

Rzeczywiście tutaj dają coś od siebie. Pytanie czy to wystarczająco przemawia za tą ofertą.

Kiedy skorzystać z oferty wymarzonej strony z kontem?

Jest to możliwość, którą możesz rozważyć, jeśli:
– nie masz strony firmowej lub wymaga ona gruntownej przebudowy,
– Ty nie masz czasu i ochoty zajmować się poszukiwaniem wykonawcy, a miesięczna płatność Ci odpowiada,
– strona ma być bardziej wizytówką niż pełnić rolę platformy do aktywnej komunikacji z klientem – na 5 podstronach nie poszalejesz…

Przed podpisaniem umowy poproś koniecznie o doprecyzowanie każdego z punktów, by wiedzieć, czego możesz spodziewać się w cenie. Cennik dostępny jest na stronie: wymarzonastrona.pl, tylko trzeba przewinąć sporo w dół i otworzyć zakładkę: cennik dodatków.

Nie jest to z pewnością super oferta, którą trzeba jak najszybciej zaklepać, aby ktoś nie wypchnął nas z kolejki. W tych cenach możemy podobny zakres obsługi otrzymać w ramach rynkowej oferty bez promocji. Jeśli warunki tego firmowego konta nie powalą Cię na kolana, warto sprawdzić zakres ofert podjąć decyzję na spokojnie.