podstawy marketingu małej firmy,  widoczność,  współpraca

Strona www – na co zwrócić uwagę?

Strona www to narzędzie, na którym bardzo wiele możesz zyskać, nawet przy ograniczonych nakładach finansowych. Pozwala na skuteczne zaprezentowanie oferty, widoczność w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwarek, wykorzystanie reklam w wyszukiwarkach, ale też na skłonienie potencjalnego klienta do zostawienia namiarów na siebie.

Must have strony www

Estetyka twojej strony internetowej jest ważna. Pamiętaj jednak, że strona www to przed wszystkim narzędzie. Rozmawiając z wykonawcą postaw na funkcjonalność.

Interesujący projekt, ale nie działające przekierowania albo skomplikowana nawigacja irytują i psują dobre wrażenie. Jakby nie patrzeć, twoim celem jest kontakt z klientem. Spraw, aby po wejściu do twojego kawałka Internetu sam zostawił Ci kontakt. Ułatw ten kontakt najbardziej, jak to tylko możliwe.

Trzy cechy jakie musi posiadać skuteczna i funkcjonalna strona www

1. Responsywność – czyli dostosowanie strony do urządzeń o różnych rozdzielczościach. Niby każdy wie, ale nadal nie każdy ma,a  to duży błąd. Dzięki responsywności strona jest czytelna i atrakcyjna na różnych urządzeniach: komputerach, laptopach, smartfonach i tabletach. To ważne, coraz więcej transakcji jest zawieranych z wykorzystaniem kanału mobilnego. Nie trać okazji aby pokazać się klientowi.

2. Odpowiednia technologia – to ważne, może wpływać na responsywność. Strony w technologii Flash są trudne w odczycie dla przeglądarek mobilnych, nie dostosowują się do urządzenia na którym są wyświetlane. Dodatkowo, boty google ich nie czytają, więc nie mogą indeksować ich treści, a w efekcie nie widać ich w wynikach wyszukiwania. To powoduje, że na bezpłatny ruch z wyszukiwarek nie masz szans. W związku z tym polecam unikać tej technologii.

3. Tekstowe adresy url – To już cecha ważna pod kątem pozycjonowania. Zaskakujące, ale często jeszcze trafiam na strony internetowe, które nie posiadają tekstowych adresów url, a jakieś dziwne kombinacje znaków i cyfr. Taki adres nie jest czytelny dla wyszukiwarki, przez co widoczność strony znacznie się obniża. Warto je mieć.

Jeśli za ceną idzie jakość, to warto zapłacić trochę więcej

Ty decydujesz co znajduje się na stronie. Zadbaj o to aby prezentowała Twoją firmę tak, jak chcesz by była postrzegana.

Wybierając wykonawcę do stworzenia lub przebudowy nowej stronie pamiętaj, że niska cena nie zawsze się opłaca. Nie mam tu na myśli stron za 15 tys. zł – daleka jestem od rad, po których każdy przedsiębiorca popukałby się w głowę 🙂

Mówię bardziej o rozsądku, kiedy masz do wyboru wykonanie strony na bezpłatnym szablonie np. wordpress, a ceny wykonania wahają się od 300 zł do 1000 zł. Wskazany system ma wiele zalet, ma też wady, np. niski poziom bezpieczeństwa, dlatego dobrze rozważ, czy planujesz przechowywać w nim dane osobowe swoich klientów np. z formularzy kontaktowych. Niemniej na początku, kiedy liczysz koszty, a chcesz działać od zaraz, nie jest to złe rozwiązanie.

Upewnij się, co dokładnie zawierają konkurencyjne oferty wykonania. Poproś o wyjaśnienie kwestii technicznych, o linki do wcześniej realizowanych stron, referencje. Z doświadczenia wiem, że współpraca z wykonawcą oferującym swoje usługi w śmiesznie niskiej cenie nie wróży nic dobrego. Wybór droższej oferty też nie gwarantuje bezproblemowej współpracy, ale szansa  na  nią jest większa, ponieważ wyższa cena oparta jest zazwyczaj na umiejętnościach i doświadczeniu.

Najpierw ustal zakres prac, potem zacznij (prze)budowę

Koniecznie spisz umowę lub zlecenie z wykonawcą.
– Dokładnie opisz zakres prac – ile stron, ile formularzy kontaktowych, jak ma wyglądać nawigacja.
– Wymień, jakie elementy mają koniecznie pojawić się na stronie i jak mają funkcjonować.
– Pamiętaj o podpięciu bezpłatnych narzędzi umożliwiających analizę ruchu na stronie, jak np. google analytics. Przydadzą Ci się na każdym etapie działań marketingowych, nie tylko tych online, ale też  realizowanych poza internetem.
-Dodaj zapisy dotyczące: terminów realizacji, terminów wprowadzania przesłanych zmian, terminów płatności. Te ostatnie najlepiej rozbić na raty po kolejnych zakończonych etapach pracy nad stroną. Działa to zwykle motywująco na wykonawcę, który z jednej strony nie jest sfrustrowany opóźnieniami zleceniodawcy w przygotowaniu materiałów, a z drugiej strony działa systematycznie, aby móc wystawiać rachunek na kolejne płatności.

Mając umowę, zawsze możesz powołać się na jej zapisy, a wykonawca nie zarzuci Ci, że ” i tak zrobił już więcej, niż było ustalone” i że: „za kolejne zmiany już musi Pani/Pan dodatkowo zapłacić” w sytuacji, kiedy strona jest kolokwialnie mówiąc rozgrzebana i nie można jej pokazać klientom.

Potrzebujesz strony www? Sprawdź naszą jakość.